Membru UNSICAR
Încercam permanent să ne îmbunătăţim serviciile, să ne respectăm clienţii şi partenerii.
CODUL ETIC AL BROKERILOR DE ASIGURĂRI, MEMBRI UNSICAR
Bazându-se permanent în activitatea sa pe bună credinţă, profesionalism şi onestitate în relaţiile cu clienţii, cu asiguratorii şi cu ceilalţi intermediari, brokerul de asigurări membru UNSICAR se obliga să respecte următoarele principii:
- Să reprezinte interesele clienţilor săi exclusiv în baza unei împuterniciri şi să pună întotdeauna aceste interese pe primul plan.
- Să aibe ca prioritate îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite clienţilor săi
- Să analizeze cu cea mai mare atenţie riscurile clienţilor săi şi să recomande cele mai adecvate soluţii de protecţie împotriva acestora.
- Să explice clienţilor săi termenii şi condiţiile contractelor pe care le recomandă, nelăsându-le acestora nici o îndoială asupra drepturilor şi obligaţiilor ce le revin.
- Să considere toate informaţiile legate de afacerea şi viaţa privată a clienţilor ca fiind de strictă confidenţialitate.
- Să acţioneze – în relaţia cu asiguratorii – cu bună credinţă, prezentând acestora informaţii cât mai complete şi mai clare, fără a le ascunde adevărul.
- Pe baza experienţei sale profesionale, să ceară asiguratorilor, să ofere inovaţii şi modificări ale produselor şi ale condiţiilor de asigurare pentru a răspunde necesitaţilor clienţilor săi.
- Să se opună ferm oricărei decizii injuste a asiguratorilor care ar putea fi în detrimentul clienţilor săi.
- Să informeze UNSICAR cu privire la eventualele practici incorecte ale asiguratorilor, pentru păstrarea unui climat de afaceri cât mai corect şi a unei înalte etici profesionale pe piaţa de asigurări precum şi din spirit de colegialitate.
- Să dea dovadă de loialitate profesională în relaţiile cu alţi colegi intermediari în asigurări. Nu va face afirmaţii şi nu va întreprinde acţiuni care ar putea să afecteze imaginea şi prestigiul colegilor săi, cu excepţia cazurilor de contradicţii profesionale, argumentate tehnic şi va fi oricând solidar cu ei în efortul depus pentru progresul activităţii pe piaţa de asigurări şi pentru întărirea statutului profesional al brokerului de asigurări.
- Să respingă orice acţiune prin care ar obţine avantaje prin practici necinstite şi oferirea de foloase necuvenite şi care ar putea prejudicia calitatea serviciilor prestate şi statutul profesiei sale.
- Să promoveze, după mijloacele sale, cultura publică în domeniul asigurărilor, prin oferirea de informaţii corecte tuturor celor interesaţi şi subliniind importanta asigurărilor în orice domeniu.
- Să nu includă niciodată în reclamele şi materialele de prezentare folosite, informaţii neadevărate sau care pot induce în eroare publicul
- Să apeleze mai întâi la arbitrajul UNSICAR înainte de a se adresa oricărei alte Instante, în caz de litigiu cu una dintre celelalte societăţi membre ale UNSICAR.
- Să respecte statutul de membru al UNSICAR şi să depună efort permanent pentru bunul renume al UNSICAR, promovând imaginea acesteia în faţa tuturor colegilor, partenerilor sau presei. Totodată să răspundă favorabil tuturor sarcinilor pe care le va primi din partea conducerii UNSICAR şi/sau prin hotărârile Adunărilor Generale şi să se achite întocmai şi la timp de obligaţiile stabilite.